DERS KAYITTA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSULAR

HARÇ ÖDEMELERİ
Harç ödemeleri vakıflar bankası atm'si, vakıflar bankası mobil uygulması veya vakıflar bankası gişelerinden yatırılacaktır.

Enstitümüze yeni kayıt yaptıran ve kayıtlı olan tüm öğrenciler danışmanlarının gözetiminde aşağıda önerilen şekilde dersi kaydı yapmalıdır. Aksi takdirde dönem uzatabilirler.
 
Ders kayıt tarihleri: 12-16 Şubat 2024
Danışman onayları: 12-18 Şubat 2024
Ders Ekleme - Bırakma  19 Şubat-01 Mart 2024
Enstitümüze İlk Kez Kayıt Yapan Öğrencilerden Ders Muafiyet Talebinde Bulunmak İsteyenlerin Başvuruları 12-23 Şubat 2024
 
Yüksek Lisans Öğrencilerinin Ders Kaydı
 
1.     Yüksek Lisans öğrencileri ilk iki dönem 30 AKTS'den az veya fazla ders seçmemelidir. Aksi halde ders kaydı gerçekleşmemiş olur. Bu durumda dönem kaybına neden olunur.
2.     Ders Dönemindeki öğrencilerimizin tez dönemine geçebilmesi için Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersi dahil en az 7 ders + seminer ve 60 AKTS’den Başarılı olmak zorundadır.
Yüksek Lisans öğrencileri için önerilen ders kaydı;
·         Birinci dönem 4 ders(Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersi dahil )+ Uzmanlık alanı+ Danışmanlık dersi alınması.
·         İkinci dönem 3 ders + Seminer+ Uzmanlık Alanı+ Danışmanlık dersi.
Ara dönemde tez Önerisinin Verilmesi
·         Üçüncü dönem Yüksek Lisans Tez Çalışması+ Uzmanlık Alanı Dersi+ danışmanlık Dersi.
·         Dördüncü dönem Yüksek Lisans Tez Çalışması+ Uzmanlık Alanı Dersi+ danışmanlık Dersi alınması.
 
Uzmanlık Alanı, Danışmanlık ve Yüksek Lisans Tez çalışmalarının yanındaki dönem sayıları önem arz etmemekle birlikte daha önce alınmamış ders seçilmelidir
 
Doktora Öğrencilerinin Ders Kaydı
 
1.     Doktora öğrencileri ilk iki dönem 30 AKTS'den az veya fazla ders seçmemelidir. Aksi halde ders kaydı gerçekleşmemiş olur. Bu durumda dönem kaybına neden olunur.
2.     Ders Dönemindeki öğrencilerimizin Doktora Yeterlilik Dönemine geçebilmesi için Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersi dahil en az 7 ders + seminer ve 60 AKTS’den Başarılı olmak zorundadır.
3.     Doktora yeterlilik sınavından başarılı olan öğrenciler bir sonraki dönemde Doktora Tez Önerisi Savunma Sınavına Hazırlık dersini almak zorundadır.
4.     Tez önerisi verilen dönemi takip eden dönemde öğrencilerin 1. Tik raporlarını vermek zorunda olup takip eden dönemlerde de tik raporlarını vermek zorundadır.
Doktora öğrencileri için önerilen ders kaydı;
·         Birinci dönem 4 ders (Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersi dahil )+ Uzmanlık alanı+ Danışmanlık dersi alınması.
·         İkinci dönem 3 ders + Seminer+ Uzmanlık Alanı+ Danışmanlık dersi.
·         Üçüncü dönem Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık+ Uzmanlık Alanı+ Danışmanlık Dersi.
·         Dördüncü dönem Doktora Tez Önerisi Savunma Sınavına Hazırlık+ Uzmanlık alanı+ danışmanlık Dersi.
·         Beşinci Dönem Doktora Tez Çalışması + uzmanlık alanı+ danışmanlık dersi alıp dönem sonunda 1. TİK raporu vermeli.
·         Altıncı dönem Doktora Tez Çalışması + uzmanlık alanı+ danışmanlık dersi alıp dönem sonunda 2. TİK raporu vermeli.
·         Yedinci dönem Doktora Tez Çalışması + uzmanlık alanı+ danışmanlık dersi alıp dönem sonunda 3. TİK raporu vermeli.
·         Sekizinci dönem Doktora Tez Çalışması + uzmanlık alanı+ danışmanlık dersi alıp dönem sonunda 4. TİK raporu vermeli.
 
Uzmanlık Alanı, Danışmanlık ve Doktora Tez çalışmalarının yanındaki dönem sayıları önem arz etmemekle birlikte daha önce alınmamış ders seçilmelidir. 

Harran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği gereği;
 
(4) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları arasında birer defa olmak üzere yılda en az iki kez toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine enstitünün belirlediği formatta yazılı bir rapor sunar. Toplantı; Ocak-Haziran dönemi için Mayıs ayından, Temmuz-Aralık dönemi için ise Kasım ayından önce yapılmaz. Bu raporda o ana kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya başarısız olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.
(5) Mazeretsiz olarak tez izleme sınavına katılmayan veya bir ay önceden tez izleme komitesine raporunu vermeyen ve bu nedenle tez izleme komitesi toplanamayan öğrenciler başarısız sayılır. Tez çalışmasına ilgili yarıyılda kayıt yaptırmayan öğrenciler tez izleme komitesince değerlendirilmeye alınmaz. Tez izleme komitesince değerlendirmeye alınmayan öğrenci başarısız sayılır
 
Af kanunundan faydalanarak kayıt yapan lisansüstü öğrencilerimiz yeni yönetmeliğe tabi olmasından dolayı Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersini daha önce almamış tüm öğlenciler almak zorundadır.
 
Enstitü İletişim: 0414 318 1624-3768-3769 (Mesai Saatleri:08:0012:00/13:00-17:00)
 

DERS KAYITLARI HAKKINDA DUYURU

Ders kayıt tarihleri: 12-16 Şubat 2024
Danışman onayları: 12-18 Şubat 2024
Ders Ekleme - Bırakma:  19 Şubat- 1 Mart 2024
İlk Kez Kayıt Yapan Öğrencilerden Ders Muafiyet Talebinde Bulunmak İsteyenlerin Başvuruları: 12-23 Şubat 2024
Harç Ödemeleri: Vakıfbank ATM'lerinden öğrenci numarasına yatırılacaktır.

İLETİŞİM

Harran Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Adres:HÜBTAM Binası İkinci Kat
Osmanbey Kampüsü 63100/Şanlıurfa
Tlf : 0 414 318 30 00 Dahili:1624--3769--3768 
E-posta : sosbilens@harran.edu.tr

TEZ YÖNETİM SİSTEMİ GİRİŞİ

AKADEMİK TAKVİM

 

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ

İNTİHAL PROGRAMI



  

BAĞLANTILAR

KALİTE YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ